Pet zanimljivosti zbog kojih je Chanel N°5 najveći miris svih vremena

Kultni miris Chanel N°5 slavi stoti rođendan. Svijetu je predstavljen u svibnju 1921. godine i prvi je miris vizionarke i dizajnerice Gabrielle Chanel. Ona je ujedno bila i prva dizajnerica koja je lansirala miris pod svojim imenom.

U to vrijeme mirisi na tržištu uglavnom su bili ograničeni na miris jednog cvijeta, a Coco Chanel odlučila je prekinuti ovu tradiciju i svijetu je podarila miris koji je odraz njezine osobnosti. Parfumer Ernest Beaux stvorio je avangardni spoj kombinirajući najfinije sastojke sa sintetičkim molekulama zvanim aldehidi.

Chanel N°5 miris bio je prijelomna točka, predvodnik revolucije. S njim je započelo moderno doba parfema.

Parfumeri koji su naslijedili Ernesta Beauxa imali su jednu zajedničku dužnost – zaštititi kultni miris kuće. Poput baklje formula se prenosila Henriju Robertu, Jacquesu Polgeu i sada Olivieru Polgeu.

Ovaj posljednji izjavio je kako očuvanje slavnog broja pet zahtijeva njegovu stalnu pažnju. Između ostalog, on nadgleda izvor sirovina koje ulaze u kutni mirisi i osigurava održavanje kvalitete. Pazi na svaki detalj kako bi proizvodnja mirisa ostajala iznimna iz godine u godinu.

A otkad se pojavio 1921. godine, N°5 bio je Chanelu što je pravopis jeziku, određujući stil svih ostalih Chanel mirisa. On je beskrajan izvor nadahnuća, a danas postoji pet različitih interpretacija uključujući original.

Povodom stotog rođendana mirisa, slobodno se može zaključiti da je Gabrielle Chanel zaslužna za apstraktni miris koji je promijenio povijest parfumerije, šokirao osjetila i kojeg je bilo nemoguće povezati s bilo kojim cvijetom.

Za njega je dizajnirana i minimalistička bočica koja je jantarovoj boji mirisa dopustila da zauzme središnje mjesto. Korz desetljeća je taj elegantni dizajn ostao uglavnom nepromijenjen.

Parfem Chanel N°5 kralj je među mirisima, a ime Coco Chanel postalo je sinonim za luksuz i kvalitetu. Dok je većina upoznata s njegovim cvjetnim mirisom, donosimo vam i nekoliko manje poznatih zanimljivosti o ovom kultnom parfemu.

1. Inspirirala ga je žena

Parfem Chanel N°5 dobio je ime po samoj dizajnerici, slavnoj Gabrielle ‘Coco’ Chanel. Nakon što je došla na ideju kreirati parfem za svoj modni brend tijekom susreta s prijateljima u Monte Carlu, Chanel je zamolila dizajnera parfema Ernesta Beauxa da napravi “parfem koji miriše kao žena”.

Htjela je miris koji će odgovarati njezinu stilu i osobnosti. Trebao je odražavati senzualnost i složenost moderne žene, odnosno namjera je bila stvoriti složen miris u kojem se ne da izdvojiti niti jedan sastojak. Rezultat je bio zavodnički cvjetni miris koji nije sličan niti jednom drugom parfemu na tržištu.

2. Broj 5 ima određeno značenje

Francuska modna kreatorica Coco Chanel odabrala je peti po redu parfem koji joj je je Ernest Beaux prezentirao. Broj 5 bio je njezin sretan broj, stoga nije slučajnost da je Chanel svijetu predstavila svoj novi miris koji je lansiran u prodaju u petom mjesecu 1921. godine. Ostalo je povijest.

3. Bogatstvo rijetkih sastojaka

Choco Chanel imala je specifičan ukus, a to najbolje dokazuje njezin parfem za koji je potrebno mnogo vrsta cvijeća. Za proizvodnju ovog mirisa potrebna je čak jedna tona cvijeća, a među njima prevladava ylang-ylang s Madagaskara i Mayotte, majska ruža koja cvate svega tri tjedna godišnje i jasmin iz Grassa.

No, niti jedna nota ne prevladava i to je jedan od razloga zašto svaka žena koja koristi N°5 drugačije govori o mirisu.

4. Američki vojnici nosili ga suprugama

Kada je prilikom jednog intervjua Marilyn Monroe rekla da u krevetu nosi samo nekoliko kapljica Chanel N°5. to je bio dovoljan razlog da se milijuni žena odluče za taj parfem. Zanimljivo je također kako je uslijed Drugoga svjetskog rata 1945. godine Chanel u Parizu zatvorio sve trgovine osim one u kojoj su se prodavali parfemi.

Kako se Drugi svjetski rat bližio kraju, američki vojnici ušli su u Pariz i krenuli u potragu za originalnim poklonom kojim će razveseliti svoje voljene koje su ih čekale kod kuće.

5. Nadmašio standarde oglašavanja načina parfema

Richard Avedon 1969. godine snimio je prvu reklamu za Chanel 5 u New Yorku. Unatoč tome što je trajala svega par sekundi, bila je jedna od najskupljih reklama  u tom razdoblju.

 

Izvor: Zadovoljna.hr

Foto: Pexels

Autor: Predrag Martinović

Najnovije

Kako bi poboljšao vaše iskustvo na portalu, Jastrebarska Stvarnost pohranjuje privremene kolačiće u korisnička računala. Kolačići su tekstualne datoteke koje ne mogu naštetiti vašem računalu, a ako želite, možete ih obrisati u vašem pregledniku, no onda će vam se obavijest pojaviti prilikom sljedećeg otvaranja portala. Kolačiće možete onemogućiti u postavkama. Naša je dužnost zbog direkcije EU (EU Cookies Policy) zatražiti dozvolu za pohranjivanje kolačića. Pročitajte naše uvjete korištenja i pravila privatnosti za više informacija.

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji. Ispod je lista izvora koji automatski postavljaju kolačiće na Vaš uređaj. Možete ih pojedinačno uključiti ili isključiti u bilo kojem trenutku. Pročitajte više u našim pravilima privatnosti

Neophodni kolačići trebali bi biti omogućeni uvijek kako bismo mogli spremiti vaše postavke kolačića.

Ova opcija je uvijek automatski uključena i postavlja samo jedan funkcionalni kolačić u Vaš preglednik kako bi sustav znao koje su vaše postavke. Taj kolačić spriječava nepotrebno pojavljivanje ovog prozora.

Ovaj kolačić će dozvoliti učitavanje skripte Google Analytics usluge koja prati Vaše korištenje ove stranice. Također dozvoljava instalaciju Google Analytics kolačića.

Google Analytics prati koje članke čitate, koliko vremena provodite na stranici i ostale parametre Vaše aktivnosti na našoj stranici. Koristimo Google Analytics uslugu kako bismo što bolje mogli analizirati korištenje naše stranice te na taj način pružili najbolju moguću uslugu Vama.

Isključivanjem ovog kolačića onemogućavate učitavanje skripte Google Analytics-a i onemogućavate praćenje Vašeg kretanja na ovoj web stranici.

Ovaj kolačić će dozvoliti učitavanje skripte Google Adsense usluge koja koristi prikupljene podatke o Vašim aktivnostima na internetu kako bi Vam omogućila personalizirane oglase na našim stranicama.

Isključivanjem ovog kolačića, onemogućavate Google skriptu koja instalira kolačić na Vaš preglednik koji služi kako bi Vam donio relevantne, personalizirane oglase na našoj web stranici.

Uključivanjem ovog kolačića dozvoljavate učitavanje skripte našeg partnera "Midas Network d.o.o." koja prikazuje relevantne oglase na našim stranicama.

Onemogućavanjem ovog kolačića spriječavate našem partneru "Midas Network d.o.o." prikazivanje relevantnih, sponzoriranih oglasa.

Ovaj kolačić dozvoljava učitavanje skripte koja omogućuje prikazivanje i korištenje Facebook sustava za komentiranje članaka.

Onemogućavanjem ovog kolačića spriječavate učitavanje i korištenje Facebook komentara na našim stranicama što također spriječava instalaciju Facebook kolačića koji prati Vaše ponašanje na našim stranicama kako bi Vam mogao prikazati relevantnije sadržaje kasnije.

Ova opcija dozvoljava učitavanje skripte koja omogućuje povezivanje sa sustavom "OneSignal" koji koristimo kako bismo Vas mogli obavijestiti o svim novim sadržajima na našoj stranici ako prihvatite slanje notifikacija na Vaš uređaj.

Onemogućavanjem ove opcije spriječavate učitavanje skripte za uslugu "OneSignal" koja u tom slučaju neće raditi. Ako želite obavijesti o novim sadržajima na našim stranicama, omogućite ovu opciju i prihvatite notifikacije kada Vam se pojavi prozor s upitom.

Dozvoljavanjem ove opcije prihvaćate učitavanje fonta na našoj web stranici koji dolaze sa Google-ovih servera. Google svakom takvom konekcijom prikuplja podatke korisnika.

Onemogućavanjem ove opcije spriječavate učitavanje skripte za Google Font-ove što spriječava njihovo prikupljanje podataka korisnika, ali također onemogućava učitavanje zadanog fonta na web stranici što bi moglo narušiti Vaše korištenje stranice.