8 trikova za sprječavanje nadutosti nakon jela

Koliko ste se pokušali ugurati u jako uske traperice, ali jednostavno nije išlo zbog nadutosti? Posebno je to frustrirajuće ako se pravilno hranite i trenirate. Srećom, nadutost je privremena i možete si pomoći.

Nadutost ovisi o tome što jedete, određenim životnim navikama i zdravstvenim stanjima. Primjerice, nadutost može biti rezultat probavne smetnje zbog jedenja određene hrane, unošenja previše zraka dok jedete pa čak i određenih stanja poput slabog srca ili trudnoće, što može doprinijeti zadržavanju vode.

Osim toga, žene mogu zadržavati višak vode tijekom menstruacije. Oni koji imaju sindrom iritabilnog crijeva (IBS) također se mogu nositi s neugodnom nadutosti kada jedu hranu koja im ne paše. Srećom postoje trikovi koji će pomoći pri smanjivanju nadutosti.

Pijte samo vodu ili čaj

Često kada su napuhnuti, ljudi misle da ne trebaju piti vodu jer se boje da će im biti još gore. Budući da je zadržavanje vode način na koji se tijelo štiti od dehidracije, situacija je potpuno suprotna. Pijenje puno vode signalizira tijelu da više ne treba zadržavati svaku posljednju kap kako bi ostalo hidratizirano, kaže Isabel Smith, dijetetičarka.

Prema brojnim istraživanjima, čaj od đumbira, koji se tradicionalno koristi za ublažavanje bolova u trbuhu, blokira nekoliko gena i enzima u tijelu koji potiču upalu koja uzrokuje nadutost.

Pojedite bananu

Banane su prepune kalija, hranjive tvari koja pomaže u regulaciji tekućine u tijelu što može pomoći kod nadutosti. Kalij nadoknađuje učinke natrija u vašoj prehrani, što je čest uzrok zadržavanja vode. Studija objavljena u Anaerobeu pokazala je da su žene koje su jele bananu kao međuobrok prije obroka dva puta dnevno tijekom 60 dana doživjele 50% smanjenja nadutosti.

Izbjegavajte neke vrste povrća

Iako su puni hranjivih sastojaka koji promiču zdravlje, hrana bogata fermentabilnim oligosaharidima, disaharidima, monosaharidima i polisaharidima kriva je za nadutost. Krivac su slabo apsorbirani ugljikohidrati i šećeri. Kad vaše tijelo fermentira ove ugljikohidrate u crijevima, ono stvara plin, što uzrokuje nadutost. Izbjegavajte jesti velike količine povrća poput: bijelog luka, artičoke, brokule, karfiola, prokulica i kupusa.

Izbacite žvakaće gume

Ne samo da gutate dodatni zrak koji uzrokuje napuhnutost, već mnoge zvakaće gume sadrže i šećerne alkohole te umjetne zaslađivače poput sorbitola i ksilitola. Budući da vaše tijelo šećerne alkohole ne apsorbira, oni mogu uzrokovati nelagodu i nadutost, pokazalo je istraživanje kliničke prehrane.

Rano pojedite večeru

Što duže možete produljiti to razdoblje posta, to ćete unijeti manje kalorija. Što manje kalorija unesete, to ćete imati manje mogućnosti da pojedete nešto što će vam napuhati trbuh. Prekinite unos hrane do 19 ili 20 sati, a doručak odgodite za malo kasnije u danu.

Svakako imajte najmanje 12 sati između zadnjeg večerašnjeg večera i sutrašnjeg prvog obroka. Dat ćete vašem probavnom sustavu vremena da se oporavi i primijetiti da nadutost nestaje.

Jedite sporo

Prebrzo jedenje dovodi do gutanja viška zraka, što može dovesti do neugodnih plinova i nadutosti. Usporavanje žvakanja zatvorenih usta, s druge strane, može imati suprotan učinak.

Izbjegavajte masnu hranu i gazirana pića

Iako su neke masti izvrsne za vaša crijeva, poput omega-3 koji se nalaze u masnoj ribi poput lososa ili orašastih plodova poput oraha, stvari poput brze hrane često sadrže visoku razinu nezdravih masti poput zasićenih i trans masti koje uzrokuju upalni odgovor u tijelu.

Gazirana pića imaju mjehuriće koji mogu privremeno napuhati želudac, stvarajući plodno tlo za nadimanje. Dijetna pića to mogu posebno uzrokovati jer sadrže kombinaciju mjehurića i umjetnih zaslađivača

Prošetajte

Hodanje ima toliko zdravstvenih blagodati. Umjesto da se izležavate nakon večere, krenite vani u 15-minutnu noćnu šetnju. To je sjajan način da se stvari opet pokrenu kada se osjećate nadutima.

 

Izvor: N1Eat this

Foto: Pexels

 

Autor: Marko Lubina

Komentiraj

Najnovije